CMB.TECH oraz Ford Trucks ogłaszają partnerstwo w zakresie transformacji na dwupaliwowe pojazdy wodorowe

CMB.TECH oraz Ford Trucks ogłaszają partnerstwo w zakresie transformacji na dwupaliwowe pojazdy wodorowe

Dnia 06.06.2023 w Antwerpii firmy CMB.TECH oraz Ford Trucks ogłosiły nowe partnerstwo w zakresie transformacji ciągników siodłowych Ford Trucks F-MAX na dwupaliwowe pojazdy wodorowe, wykorzystujące przełomową technologię wodorową. Ciągniki siodłowe zostaną zmodyfikowane w warsztacie Dual Fuel firmy CMB.TECH w Antwerpii. Celem firm jest dostarczenie pierwszych ciężarówek już w 2023 roku oraz sukcesywne rozszerzanie oferty.

Ford Trucks, globalna marka Ford Otosan, i CMB.TECH nawiązały współpracę, która będzie miała kluczowe znaczenie dla przejścia branży transportowej na paliwa ekologiczne. W wyniku tego partnerstwa Klienci zyskają możliwość szybkiego dostępu do rozwiązań wodorowych, które odegrają kluczową rolę w procesie wdrażania w sektorze transportowym rozwiązań przyjaznych dla środowiska.

CMB.TECH będzie odpowiedzialna za zmodyfikowanie pojazdów na dwupaliwowe ciężarówki wodorowe, wykorzystując swoją rozległą wiedzę i doświadczenie w zakresie technologii wodorowych. Niezawodny flagowy model ciągnika siodłowego Ford Trucks F-MAX, pozwala firmie CMB.TECH całkowicie skupić się na integracji technologii dwupaliwowej. Umożliwia ona zastosowanie wtrysku wodoru w tradycyjnych silnikach wysokoprężnych i wymaga jedynie ingerencji w układ dolotowy. Wodór jest podawany do komory spalania, co wymaga mniejszej ilości oleju napędowego do zasilania silnika.

Proces konwersji rozpoczyna się od zamontowania zbiorników wodoru i instalacji pierścienia wtryskowego CMB.TECH na silniku. Kolejny etap to zainstalowanie jednostki sterującej silnika. Następnie przeprowadzana jest kontrola jakości oraz walidacja dwupaliwowych ciężarówek napędzanych wodorem. Transformacja na wodorową ciężarówkę CMB.TECH umożliwia zmniejszenie zużycia tradycyjnego paliwa, a co za tym idzie emisję spalin do atmosfery. Jednocześnie zapewniony jest dostęp do oleju napędowego, który będzie niezbędny, gdy zatankowanie wodoru będzie niemożliwe.

Technologia dwupaliwowa jest tylko krótkoterminowym rozwiązaniem, aczkolwiek jest to niezbędny etap przed powszechnym przyjęciem jednopaliwowych silników wodorowych ICE (Internal Combustion Engine) i technologii FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Współpraca pomiędzy firmami pozwoli na wdrożenie pojazdów ciężarowych napędzanych wodorem na wielu kontynentach, w tym w Europie.

 

CTO firmy CMB.TECH - Roy Campe:

"Po 3 latach wspólnej działalności mamy przyjemność oficjalnie ogłosić współpracę pomiędzy Ford Trucks i CMB.TECH. Koncepcja, nad którą pracowaliśmy, jest prosta i ma potencjał do masowego wdrożenia. Do realizacji projektu wykorzystujemy ciężarówki Ford Trucks, które możemy zmodyfikować w ciągu trzech dni w naszym dowolnym warsztacie zajmującym się pojazdami dwupaliwowymi. Już dziś razem z Ford Trucks jesteśmy gotowi do dalszego rozwoju w całej Europie, wprowadzając niskoemisyjne, przystępne cenowo i solidne rozwiązanie dla ciężkiego, długodystansowego transportu drogowego".

Partnerstwo pomiędzy CMB.TECH i Ford Trucks to ważny krok w rozwoju technologii wodorowej sektora pojazdów ciężarowych. Współpraca obu wyspecjalizowanych firm ma na celu zaspokojenie innowacyjnych wymagań transformacji energetycznej.

"W Ford Trucks jesteśmy dumni z prac nad silnikami wodorowymi FCEV's i ICE, a niedawno komunikowaliśmy skuteczne uruchomienie jednocylindrowego silnika ICE. Naszym zdaniem współpraca z CMB.TECH nad rozwiązaniem dwupaliwowym będzie kluczowym punktem referencyjnym dla kolejnych wspólnych projektów.  Postęp technologiczny w naszej opinii zachęci do rozpowszechnienia wodorowych silników ICE i pojazdów FCEV. Umożliwiając rozwiązania przyjazne środowisku i zrównoważonej przyszłości dla nas wszystkich, a także zapewniając wzrost popytu na wodór i zwiększenie jego podaży." - powiedział Burak Hosgoren, dyrektor Ford Trucks ds. rynków międzynarodowych Zachodniej Europy.

Współpraca pomiędzy firmami stanowi naturalny kolejny krok, biorąc pod uwagę udane projekty CMB.TECH oraz  Forda w czasie dwóch ostatnich dekad. Partnerstwo ma znaczący potencjał, a obydwie strony są przekonane, że doprowadzi do kolejnych wspólnych sukcesów.

 

O CMB i CMB.TECH

CMB (Compagnie Maritime Belge) to zdywersyfikowana grupa zajmująca się transportem morskim i rozwojem czystych technologii z siedzibą w Antwerpii w Belgii. CMB jest właścicielem i operatorem 150 statków pełnomorskich do przewozu suchych ładunków masowych (Bocimar), kontenerowców (Delphis), chemikaliowców (Bochem) i jednostek do transportu załogowego (Windcat). CMB działa również w branży czystych technologii (CMB.TECH) i nieruchomości (MCA Facilities, Maritime Campus Antwerp). CMB posiada biura w Japonii, Namibii, Singapurze, Chinach, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii.

CMB.TECH to firma zajmująca się czystymi technologiami, która konstruuje, posiada, obsługuje i projektuje duże aplikacje morskie i przemysłowe zasilane wodorem i amoniakiem. CMB.TECH oferuje również swoim klientom paliwo wodorowe i amoniakalne, zarówno poprzez własną produkcję, jak i pozyskiwanie go od producentów zewnętrznych.

No Result
SEARCH