Ford Trucks – obecna sytuacja rynkowa i plany na przyszłość

Ford  Otosan zakłada rozwój firmy poprzez ekspansję w Europie Zachodniej oraz produkcję nowoczesnych pojazdów zeroemisyjnych gwarantujących zrównoważone rozwiązania transportowe. W rozmowie z Justyną Sadowską wypowiada się Emrah Duman, Dyrektor Rynków Międzynarodowych Ford Trucks.

Przyleciał Pan do Polski na uroczystość wydania 1000. pojazdu Ford Trucks. Jak ocenia Pan rozwój Ford Trucks w Polsce?Emrah Duman, Dyrektor Rynków Międzynarodowych Ford Trucks: Q-Service Truck jest dla Ford Otosan bardzo ważnym partnerem biznesowym. Jesteśmy dumni z dotychczasowego rozwoju na polskim rynku i liczymy na kolejne sukcesy. Spodziewamy się stałego wzrostu sprzedaży oraz zwiększenia udziału w polskim rynku w najbliższych latach. Nieustannie wzmacniamy swoją pozycję na rynkach międzynarodowych poprzez rozwój technologiczny ciężkich pojazdów użytkowych, dążąc do wprowadzenia zeroemisyjnych pojazdów oraz kontynuując strategiczną ekspansję w całej Europie.

Jak obecnie wygląda sieć sprzedaży Ford Trucks?

Obecnie Ford Trucks eksportuje pojazdy na trzy kontynenty i prowadzi działalność w 44 krajach. Główne cele firmy to zbudowanie solidnej struktury w Europie Zachodniej i zdobycie pozycji lidera w segmencie ciężkich pojazdów użytkowych oferujących zeroemisyjne rozwiązania transportowe. Ford Trucks przez ostatnich 5 lat pięciokrotnie zwiększył wielkość eksportu. Wyniki za osiem pierwszych miesięcy 2022 roku wykazują, iż 50% naszej sprzedaży przypada na rynki międzynarodowe. Kraje europejskie stały się naszymi głównymi klientami, posiadając 85% udziału w eksporcie. Naszym strategicznym celem jest osiągniecie dwóch trzecich sprzedaży realizowanej przez eksport. Planujemy rozszerzyć naszą działalność do końca 2024 roku na 50 państw.

Czy może Pan przedstawić plan ekspansji Ford Trucks w Europie Zachodniej?

Mamy za sobą proces budowania organizacji we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii i Luksemburgu. Rozpoczęliśmy działalność na dwóch wiodących rynkach europejskich – w Niemczech i we Francji. Od niedawna jesteśmy również obecni na rynku austriackim, a w 2023 roku nowym państwem w naszej sieci będzie Holandia. Ostatnim elementem układanki będą kraje nordyckie. Naszym celem jest ekspansja w całej Europie.

Jaki segment Państwa produktów cieszy się największym zainteresowaniem na rynku europejskim?

Z pewnością zależy to od zapotrzebowania konkretnego rynku. Możemy jednak powiedzieć, że nasz flagowy Ford F-MAX, nagrodzony ITOY 2019, wzbudził duże zainteresowanie na rynkach europejskich. Od momentu wprowadzenia go do sprzedaży odnotowaliśmy pozytywny wpływ na nasz udział w rynku.

Jak planujecie zwiększyć udział w rynku i zdobyć nowych klientów w Europie Zachodniej?

Udział w rynku jest rezultatem wszystkich procesów i działań ukierunkowanych na rozwój marki. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na zbudowaniu solidnej infrastruktury na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Podstawą działalności jest efektywna sieć sprzedaży i serwisu. Nieustannie rozwijamy naszą organizację oraz pracujemy nad świadomością marki, tak, by oferować nasze pojazdy jak największej liczbie klientów. Jesteśmy firmą elastyczną i zorientowaną na potrzeby rynku, co jest naszym największym atutem.

Jaka jest strategia firmy, by zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku?

Celem Ford Trucks jest osiągnięcie sprzedaży pojazdów o zerowej emisji na poziomie 50% do 2030 roku oraz sprzedaż wyłącznie zeroemisyjnych ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 roku. Chcemy osiągnąć to dzięki zrównoważonym rozwiązaniom transportowym, między innymi poprzez rozwój technologii paliw alternatywnych. Ford Trucks przekształca swoje pojazdy w napędzane danymi produkty powiązanej mobilności, wyposażone w technologie nowej generacji, które zapewnią klientom ogromne korzyści. Gwarantują to m.in. tempomat, GPS oraz system multimedialny, ułatwiające pracę kierowcom i zarządcom flot. Opracowana przez inżynierów Ford Trucks technologia „Level 4 Highway Pilot” oferuje ciężarówkom możliwość autonomicznego wykonywania czynności transportowych pomiędzy centrami logistycznymi H2H (hub-to-hub). Transformacja ciężkich pojazdów użytkowych na pojazdy zeroemisyjne ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonej przyszłości. Nasz cel to zmniejszenie kosztów operacyjnych oraz emisji CO2 w transporcie i jednocześnie zwiększenie produktywności floty.

Dziękuję za poświęcony czas i życzę sukcesów.

No Result
SEARCH