Ford Truck zaprezentował specjalną wersję flagowego ciągnika siodłowego F-MAX: Select. Ograniczona do 400 sztuk seria oferuje wyjątkowe wyposażenie oraz niespotykaną kolorystykę.
Świat samochodów ciężarowych wzbudza emocje. Olbrzymie moce, duża masa i kult drogi rozpalają wyobraźnię. Dla wielu przewoźników czy kierowców ich praca już dawno przestała być tylko źródłem dochodu, coraz częściej stając się stylem życia. Pojazd jest wizytówką firmy, drugim domem czy nawet manifestacją przynależności do wielkiej, transportowej rodziny. W dobie setek identycznych pojazdów, każdy przewoźnik chce się wyróżniać. Jednobarwne malowanie kabiny, seryjne wnętrze i wygląd zewnętrzny coraz częściej są modyfikowane pod kątem ciekawszej estetyki.
Z myślą o klientach, którzy nie tylko prowadzą biznes transportowy, ale są także miłośnikami pojazdów ciężarowych, Ford Trucks zaprezentował wyjątkową, limitowaną do 400 sztuk, serię ciągnika siodłowego Ford F-MAX Select.
Na czym polega wyjątkowość Forda F-MAX Select?
Z zewnątrz przyciąga wzrok kombinacją kolorów czarnego (Agate Black) i brązu (stop cyny i miedzi). Dwubarwną kolorystykę kabiny połączono z czarnymi dodatkami takimi jak rama pojazdu, siodło, osłony międzyosiowe, nadkola, stopnie wejściowe, odbłyśniki reflektorów oraz felgi. Stylowy brąz znajdziemy zarówno w detalach kabiny, jak i na efektownych grafikach z boku pojazdu, na logo F-MAX oraz osłonach lusterek. Poza zjawiskowym wyglądem zewnętrznym, dużo uwagi poświęcono wnętrzu, utrzymanym w identycznej kolorystyce.
Czarne wnętrze wzbogacono o dodatki w kolorze brązu, takie jak listwy na desce rozdzielczej, cięgna klamek drzwi, panele na kierownicy oraz hafty z logiem Select na fotelach. Ponadto, na desce rozdzielczej, przed oczami pasażera umieszczono tabliczkę z numerem egzemplarza limitowanej serii Select. Ford F-MAX Select w standardzie wyposażony jest w światła przeciwmgielne z przodu i z tyłu pojazdu.
Technologia
Pod względem technicznym Ford F-MAX Select jest porównywalny ze standardowym modelem F-MAX, chociaż jego wyposażenie jest znacznie bogatsze. Napęd powierzono sprawdzonemu i oszczędnemu, 12,7-litrowemu silnikowi o mocy 500 KM i 2500 Nm. Stąd poprzez nową, 16-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów Ecotorq, napęd przekazywany jest na tylną oś.
Na szczególną uwagę zasługuje wyposażenie w wersji Select. Znajduje się w nim wszystko to, co stanie się wyposażeniem obowiązkowym w ramach Ogólnych Przepisów Bezpieczeństwa (GSR) w Unii Europejskiej od lipca 2024 roku. To systemy takie jak: kamera cofania, radar martwego pola, asystent pasa ruchu, blokada alkoholowa, asystent przedkolizyjny, system rozpoznawania znaków, system monitorowania ciśnienia w oponach, sygnał zatrzymania awaryjnego, system informujący o przeszkodzie w ruchu, monitor obciążenia osi itp.
W standardzie F-MAX Select jest wyposażony dodatkowo w systemy: asystent zapobiegania kolizjom, automatyczne światła drogowe, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent utrzymania pasa ruchu, czujnik deszczu i zmierzchu i wiele, wiele innych.