Ford Trucks, dążąc do zeroemisyjnych rozwiązań transportowych, podjął strategiczną współpracę z firmą Ballard Power System. Umowa ta wpisuje się w projekt Horizon Europe ZEFES, zainicjowany przez Unię Europejską. W jej wyniku Ford Trucks zamierza rozpocząć produkcję pojazdów F-MAX zasilanych wodorem (FCEV).
Ford Trucks, globalna marka pojazdów użytkowych Ford Otosan, rozpoczynając współpracę z Ballard Power Systems, ma na celu zbudowanie pojazdu napędzanego ogniwami wodorowymi, w ramach unijnego programu Horyzont Europa ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem), bezemisyjnego projektu logistycznego, w którym Ford uczestniczy z wizją pionierskich rozwiązań transportowych przyszłości. W ramach tego projektu Ford Trucks będzie kooperował z firmą Ballard w zakresie dostaw i rozwoju ogniw wodorowych.
Ballard Power Systems, znajdujący się w Kalifornii, oraz Ford Trucks podpisały list intencyjny (Lol), mówiący o planach zakupu dwóch silników na ogniwa paliwowe FCmoveTM-XD 120kW, które mają zostać dostarczone w roku 2023.
Ford Trucks liderem rozwoju zrównoważonych technologii
Opracowanie i produkcja flagowego modelu Ford Trucks F-MAX zasilanego ogniwami paliwowymi będą miały miejsce się Turcji. F-MAX będzie pierwszym pojazdem Ford Trucks napędzanym ogniwami, a jego demonstracyjne testy rozpoczną się w 2025 roku podczas European Ten-T corridor.
Ford Trucks po raz pierwszy testuje spalanie wodoru z wykorzystaniem własnego jednocylindrowego silnika badawczego dedykowanego dla ciężkich pojazdów użytkowych. Pierwsze uruchomienie i zapłon silnika zakończyło się sukcesem. Ford Trucks jest zaangażowany w prowadzenie dalszych prac rozwojowych nad silnikami o zerowej emisji.
F-MAX, zaprojektowany oraz wyprodukowany w pełni przez inżynierów Ford Trucks, osiągnął godny uwagi przełom na rynku międzynarodowym poprzez wygranie nagrody „2019 International Truck of the Year”, która jest jedną z najbardziej prestiżowych oraz rozpoznawalnych nagród przyznawaną przez dziennikarzy specjalizujących się w ciężkich pojazdach użytkowych.
Ford Trucks przeprowadza znaczące zmiany w ciężkich pojazdach użytkowych poprzez adaptację zeroemisyjną, technologię jazdy zdalnej oraz technologię jazdy autonomicznej. Firma dąży do osiągnięcia zeroemisyjnej produkcji ciężkich pojazdów użytkowych do roku 2040, by walczyć z negatywnymi skutkami zmiany klimatu. Świadectwem zaangażowania firmy jest w 100% elektryczna ciężarówka, którą Ford Trucks zaprezentował na targach transportowych IAA w Hanowerze we wrześniu 2022 roku.