Pozostaw opiekę i konserwację swojego
pojazdu dla Ford Trucks, a sam skup się na drodze.
Spis treści
Przeglądy okresowe
Strategia przeglądów okresowych Ford Trucks
Pamiętaj, użytkując pojazd, aby był zawsze w pełni sprawny powinieneś nadzorować:
Wsparcie posprzedażowe

Dołącz do rodziny Ford Trucks i korzystaj z szybkiej, niezawodnej obsługi i konserwacji, dbaj o swój pojazd i jego wartość przy odsprzedaży. Eksperci Ford Trucks znają Twój pojazd od podszewki. Dzięki ich profesjonalnemu, licencjonowanemu serwisowi Twój pojazd jest bezpieczny i objęty gwarancją, aż do ostatniej części zamiennej. Od fabrycznej linii produkcyjnej po obsługę posprzedażną, Ford Trucks jest z Tobą na każdym kroku.

Zaniedbanie serwisów eksploatacyjnych pojazdu może prowadzić do uszkodzeń, obniżenia osiągów i wyższych kosztów napraw, kontroluj przebieg i licznik motogodzin. Korzystaj z oferty gwarantowanych przeglądów i wymian Ford Trucks. 

Pamiętaj o okresowych przeglądach swojego pojazdu. 

Zapobiegaj przekształcaniu się drobnych usterek w kosztowne naprawy; chroń siebie i swój pojazd. Upewnij się, że w pełni korzystasz z gwarancji i chronisz wartość odsprzedaży swojego pojazdu.

Istnieją dwa rodzaje opcji przeglądów okresowych, które obejmują samochody Ford Trucks z roku modelowego 2016.

  • Inteligentny przegląd silnika
  • Standardowy przegląd mechaniczny

Inteligentny przegląd silnika wykorzystuje dane zebrane przez czujniki pojazdu do obliczenia wieku oleju silnikowego w jednostce sterującej silnika (ECU). System ostrzega, gdy nadejdzie czas na serwisowanie silnika. 

Standardowy przegląd mechaniczny zapewnia okresową konserwację pojazdu na podstawie przebiegu pojazdu, licznika godzin pracy silnika lub czas użytkowania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). 

Okresy między przeglądami mechanicznymi nie powinny przekraczać terminów podanych poniżej. Ma to na celu ochronę zarówno użytkownika, jak i pojazdu, a także utrzymanie jego wartości przy odsprzedaży. 

 

Silnik Model   Interwał przeglądowy (EU5) Interwał przeglądowy (EU6)
12,7L
F-LINE Podwozie drogowe 60.000 km 120.000 km wg. wskazań wyświetlacza
FMAX
Eksploatacja ciągnika 750 godz 1700 hr wg. wskazań wyświetlacza
Ciągnik siodłowy 60.000 km 120.000 km wg. wskazań wyświetalcza
F-LINE Podwozie budowlane 750 godz 1700 hr wg. wskazań wyświetlacza
9L
F-LINE
Podwozie drogowe 45.000 km 90.000 km wg. wskazań wyświetalcza
Podwozie budowlane 750 godz. 750 hr wg.wskazań wyświetalcza

Filtry powietrza i oleju

  • Okresy wymiany głównych filtrów, który sprawdzisz w instrukcji gwarancyjnej i serwisowej.
  • Używaj wyłącznie filtrów oleju i powietrza zatwierdzonych przez firmę Ford.

 

Dolewanie oleju

  • Nie dolewaj oleju, dopóki jego poziom nie spadnie poniżej oznaczenia min.
  • Unikaj dolewania zbyt dużej ilości oleju, jego poziom nie powinien przekroczyć oznaczenia maks.
  • Olej należy dolewać, gdy zaświeci się wskaźnik poziomu oleju.

 

Silnik

  • Upewnij się, że pojazd jest wyposażony w system bezpieczeństwa, który zatrzymuje pracę rozrusznika, gdy pojazd jest na biegu.
  • Postępuj zgodnie z wytycznymi z instrukcji obsługi dotyczącymi uruchamiania silnika.
  • Po uruchomieniu pojazdu nie należy zwiększać obrotów silnika, dopóki ciśnienie oleju nie wzrośnie.
  • Aby uzyskać najlepsze wyniki trakcyjne, należy używać pojazdu w zielonej strefie obrotomierza (1050-1600 obr./min).
  • Przed wyłączeniem silnika należy pozostawić go na biegu jałowym przez około minutę, tak turbosprężarka została dobrze naoliwiona.
  • W przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów staraj się jak najczęściej jeździć w trybie automatycznym.

 

Pompa wtryskowa paliwa 

  • Upewnij się, że ustawienia pompy wtryskowej paliwa w Twoim pojeździe zostały ustawione fabrycznie i zaplombowane.
  • Nie zezwalaj nikomu poza zatwierdzonymi ekspertami serwisowymi Ford Trucks na jej zmianę lub wymianę.

 

Hamulce 

  • Codziennie opróżniaj zbiorniki powietrza z płynu hamulcowego.

 

Blokada mechanizmu różnicowego 

  • Jeśli blokada mechanizmu różnicowego pojazdu nie jest włączona i świecą się kontrolki blokady mechanizmu różnicowego, należy skontaktować się z centrum serwisowym.
  • Nie używaj blokady mechanizmu różnicowego przy prędkościach powyżej 20 km/h.

 

Wymiana oleju w mechanizmie różnicowym 

  • Przed podniesieniem kabiny upewnij się, że hamulec ręczny jest zaciągnięty, pojazd znajduje się w położeniu neutralnym, a maska pojazdu jest otwarta.

 

Paliwo 

  • Silnik pojazdu został zaprojektowany do pracy na paliwie EURO DIESEL o jakości EN590. Używanie tańszego paliwa może uszkodzić silnik i jego części. Ponadto stosowanie tańszego paliwa skraca żywotność silników. Aby uniknąć jakichkolwiek problemów związanych z paliwem, należy używać paliwa EURO DIESEL o jakości EN590.

 

Mocznik 

  • Samochody ciężarowe Ford z normami emisji spalin Euro 5 i Euro 6 są wyposażone w system SCR. Podczas napełniania należy używać wyłącznie mocznika zgodnego z normami DIN 70070 / ISO 22241-1. Do zbiornika mocznika nie wolno dodawać żadnych innych substancji chemicznych.

 

Uwaga: W przypadku wszelkich napraw, konserwacji, serwisowania lub wymiany części zalecamy odwiedzenie dowolnego z naszej sieci oficjalnego punktu serwisowego, które korzystają z oryginalnych części i usług Ford.